ReNews.plQBusiness.plKontakt Spotkania biznesowe Polityka cookies Partnerzy Newsletter Reklama O nas
renews.pl
SPOTKANIA BIZNESOWE
 

Rynek handlowy w Polsce, 1 kwartał 2016

wykres


Przyrost nowej powierzchni handlowej w pierwszym kwartale 2016 był mniej dynamiczny niż to miało miejsce w analogicznym okresie w trzech poprzednich latach. Sektor handlowy wzbogacił się tylko o jedną nową galerię handlową – Glogovia (21 tys. mkw.) w Głogowie.


Rynek Handlowy w Polsce, 1 kwartał 2016


Na rynku można było zaobserwować wzrost znaczenia sektora e-commerce: coraz więcej marek decyduje się na wprowadzenie i rozwijanie tego kanału sprzedaży. Firma CBRE prezentuje podsumowanie sytuacji w sektorze handlowym w Polsce po pierwszym kwartale 2016 roku w raporcie Retail Market View – 1 kw. 2016.


- W budowie znajduje się obecnie około 670 tys. mkw., do najważniejszych nowopowstających obiektów można zaliczyć centrum Posnania w Poznaniu (98 tys. mkw.), Wroclavia we Wrocławiu (64 tys. mkw.), Forum Gdańsk (62 tys. mkw.), Galerię Północną w Warszawie (64 tys. mkw.), Serenadę w Krakowie (42 tys. mkw.) oraz Gemini Park Tychy (36 tys. mkw.) - mówi Agata Czarnecka, Zastępca Dyrektora w dziale doradztwa i badań rynku CBRE.


Wśród marek, debiutujących na rynku znalazły się dwie, oferujące modę sportową: Skechers oraz Up8. Firmy już obecne na polskim rynku z ofertą sprzętu i odzieży sportowej dynamicznie rozwijały się, otwierając nowe lokalizacje i zapowiadając kolejne (wśród nich Go Sport, Sports Direct, Sizeer, 50 Style, Martes Sport).


Na rynku można było zaobserwować wzrost znaczenia sektora e-commerce: LPP zdecydowało o rozszerzeniu oferty e-zakupów, CCC sfinalizowało zakup 74,99% akcji Eobuwie.pl ( sklep internetowy, specjalizujący się w sprzedaży obuwia i akcesoriów), Venezia uruchomiła dostawę towaru tego samego dnia w wybranych miastach w Polsce, a nowa marka z portfela Inditexu. Uterque, zadebiutowała na polskim rynku handlowym za pomocą kanału e-commerce. Trend internetowej sprzedaży nie stoi w sprzeczności z tradycyjnym kanałem widać wręcz tendencję do powiększania się salonów wielu marek, m.in. Ochnik w Atrium Targówek oraz Focus Mall Bydgoszcz, Lee Wrangler w Auchan Bydgoszcz, 4F w Fashion House Outlet Centre w Gdańsku i Sosnowcu, Ryłko w Fashion House Sosnowiec i Jatomi Fitness w Poznań City Center.


Więcej informacji w raporcie: Rynek Handlowy w Polsce, 1 kwartał 2016


Źródło: CBRE

11.05.2016


Tagi: rynek handlowy, centra handlowe, raport


WROCŁAWSKIE PARKI BIZNESU

foto

Z przyjemnością informujemy, że nasz najemca, firma Talex S.A. oraz zarządzający...

WROCŁAW - BIURA KLASY A NA SPRZEDAŻ

foto

Na sprzedaż nowoczesne biura klasy A w nowopowstającym biurowcu SQ Business...

PLATFORMA ZAKUPOWA - ZOBACZ I SKORZYSTAJ!

giełda

Łączymy sprzedających i kupujących na wspólnej...

WROCŁAWSKIE CENTRUM LOGISTYCZNE

WCL oferuje do wynajęcia obiekt magazynowy o pow. 1650 m2 z 12 bramami...

KINNARPS - MEBLE

foto

Kinnarps Polska uruchamia wyprzedaż mebli biurowych poprzez sklep internetowy...

GALA PRZEMYSŁOWA

foto

Największe i najbardziej prestiżowe wydarzenie sektora TSL i produkcji w Polsce...