ReNews.plQBusiness.plKontakt Spotkania biznesowe Polityka cookies Partnerzy Oferta O nas
renews.pl
spotkania biznesowe
 

O NAS

OFERTA

NEWSLETTER

SPOTKANIA

KONTAKT

Partnerzy:
WCL

Omnichannel po polsku – nowy raport Knight Frank

wykres


W czasach rewolucji cyfrowej i dynamicznie rozwijającego się sektora e-commerce, tradycyjny handel staje przed coraz większymi wyzwaniami. Wśród nich są m.in. konieczność dostosowania się do nowej rzeczywistości, w której internet i nowe technologie odgrywają kluczową rolę.


Omnichannel po polsku


Wielokanałowość sprzedaży to podstawa

- W dzisiejszym handlu rozwijanie marki wielokanałowo jest niezwykle istotne. Sprzedaż online i offline w dobie rewolucji cyfrowej powinna płynnie się przenikać. Zgodnie z ideą omnichannel, przyszłością handlu jest prowadzenie sprzedaży online równocześnie zachęcając klientów do tradycyjnych zakupów. Jest to jedno z największych wyzwań dla sieci handlowych, ale takie podejście spełnia aktualne oczekiwania konsumentów i nie skazuje centrów handlowych na utratę ich pozycji rynkowej. Knight Frank w ramach swojego najnowszego badania przyjrzał się w jakim stopniu jest to realizowane przez największe sieci handlowe obecne na polskim rynku. Z przeprowadzonego przez nas badania wynika, że mimo iż jesteśmy na początku drogi, coraz więcej marek obecnych w Polsce rozumie perspektywę klienta, który postrzega sieć sprzedaży jako jedną całość bez względu na miejsce i kanał zakupu. Wprowadzane są rozwiązania, które zacierają granice między dwoma kanałami sprzedaży i wzajemnie je uzupełniają – komentuje Elżbieta Czerpak, Dyrektor Działu Badań Rynku w Knight Frank.


Click & collect ciągle się rozwija

- Obserwując marki o największej sieci sprzedaży w polskich centrach handlowych zauważyliśmy, że są dobrze przygotowane pod względem marketingu internetowego, relacji z klientem poprzez media społecznościowe oraz rozumieją potrzebę zbierania informacji o preferencjach swoich klientów. To bardzo ważne, gdyż współcześni konsumenci oczekują indywidualnego podejścia i ofert dostosowanych do ich potrzeb. Jednakże, z przeprowadzonej analizy wynika, że marki obecne w polskich centrach handlowych nie wykorzystują jeszcze w pełni potencjału usługi click & collect, mimo, że może być ona źródłem systematycznie rosnących przychodów. Eksperci International Council of Shopping Centres szacują, że ponad 20% klientów, którzy wybierają tę formę odbioru zamówienia kupują więcej. Z analogiczną sytuacją mamy do czynienia, gdy klienci decydują się zwrócić towar kupiony w internecie w sklepie stacjonarnym, a z naszego badania wynika, że w Polsce zwrot zakupów internetowych w sklepie stacjonarnym dopuszcza tylko 36% zbadanych marek. Z kolei możliwość sprawdzenia dostępności produktu w sklepie stacjonarnym poprzez stronę internetową oferuje około 40% marek, ale jedynie w kilku przypadkach podany był także poziom tej dostępności – mówi Maria Piedziewicz, Konsultant w Dziale Badań Rynku w Knight Frank


- Co prawda, usługa click & collect oraz funkcja wskazywania dostępności wybranego produktu w konkretnych lokalizacjach nie są jeszcze powszechnie stosowanym rozwiązaniem w Polsce, ale bardzo szybko zyskują na popularności. Naturalnym kolejnym krokiem jest umożliwienie klientom rezerwacji wybranego asortymentu oraz możliwość zwrotu zakupów dokonanych online w wybranych lokalizacjach, co będzie stanowiło okazję do wizyty w sklepie stacjonarnym - dodaje Elżbieta Czerpak.


Sklepy stacjonarne wciąż na topie

- Mimo obaw, badania preferencji zakupowych wskazują, że chociaż e-commerce dynamicznie się rozwija, współcześni kupujący nadal wybierają sklepy stacjonarne jako preferowane miejsce zakupów. Rzecz zatem w tym, żeby sprzedaż internetowa była prowadzona tak, aby nie konkurowała, a raczej wspierała zakupy w sklepach stacjonarnych. Klienci nadal chcą przychodzić do sklepów stacjonarnych. Bez względu na to czy celem wizyty jest sam zakup czy zapoznanie się z ofertą. Sieci sklepów stacjonarnych są niezbędne, jednakże marki muszą patrzeć na świat zakupów oczami klientów i dać im pełną swobodę wyboru – mówi Paweł Materny, Dyrektor Działu Wynajmu Powierzchni Handlowych w Knight Frank.


Więcej informacji w raporcie: Omnichannel po polsku



wykres


Źródło: Knight Frank

13.06.2017


Tagi: handel, sklepy, e-commerce, raport