ReNews.plQBusiness.plKontakt Spotkania biznesowe Polityka cookies Partnerzy Newsletter Reklama O nas
renews.pl
SPOTKANIA BIZNESOWE
 

Zakaz handlu w niedziele - 1 milion klientów mniej niż rok temu

wykres


Za nami pierwsza niedziela obowiązywania nowego prawa o zakazie handlu w niedziele. Widząc ogromne zainteresowanie ekspertów oraz opinii publicznej wpływem zakazu na branżę handlową i usługową Zarząd Retail Institute podjął decyzję o ujawnieniu wyników centrów handlowych w okresie od 5 do 11 marca 2018 roku.


- Odwiedzalność w ponad 110 centrach handlowych w tygodniu 10, czyli od 5 do 11 marca 2018 roku, spadła aż o -13,5% w porównaniu do analogicznego okresu roku 2017, przy czym liczba odwiedzin w ciągu pierwszych sześciu dni tygodnia, tj. od poniedziałku do soboty w roku 2018 była tylko o -0,2% niższa niż w analogicznym okresie roku 2017 - powiedziała Anna Szmeja, Prezes Retail Institute. Oznacza to, że między 5 a 11 marca centra handlowe odwiedziło o blisko milion klientów mniej niż w 2017 roku, a sam spadek jest bezpośrednią konsekwencją wprowadzenia zakazu handlu w niedziele.


W przypadku centrów znajdujących się na obrzeżach miast spadki były jeszcze większe - centra te odwiedziło -15,3% mniej klientów niż w roku ubiegłym. Nieco lepiej poradziły sobie centra śródmiejskie (-12%). W przypadku obu typu obiektów również widać wpływ zakazu handlu na wyniki. Biorąc pod uwagę wyniki galerii handlowych tylko w pierwszych sześciu dniach tygodnia, od poniedziałku do soboty, widać, że centra znajdujące się na peryferiach miast wykazywały trend wzrostowy (0,6%).


56,41% wszystkich odwiedzin klientów w minionym tygodniu przypadły na: czwartek (16,29%), piątek (17,31%) oraz rekordową sobotę (22,81%). Są to wyniki porównywalne do rozkładu odwiedzalności centrów handlowych w okresie poprzedzającym Boże Narodzenie. Sama niedziela stanowiła 2,81% wszystkich wizyt co stawia pod znakiem zapytania wyniki branży usługowej, gastronomicznej i rozrywkowej operującej na terenie galerii w tym czasie. Retail Institute zapowiada wdrożenie nowego projektu analizującego liczbę wejść klientów do sieci handlowych. „W 2017 roku odwiedzalność centrów handlowych wzrosła o 5% w porównaniu do wyników w 2016 roku. Mimo tego pozytywnego trendu, wiele sieci handlowych odnotowuje spadki liczby wejść do lokali, czyli tzw. spadek traffic. W grupie kilkudziesięciu firm handlowych i usługowych, reprezentujących różne branże, chcemy przyjrzeć się temu zjawisku bliżej, analizując wybory i decyzje zakupowe klientów. Firmy, które chciałby dołączyć do naszego badania i projektu, gorąco zachęcam do kontaktu z nami”, powiedziała Anna Szmeja.


Wyciąganie wniosków na podstawie wyników tylko z jednego tygodnia może prowadzić do błędów. Wpływ zakazu będziemy mogli ocenić po minimum 6 miesiącach” powiedziała Anna Szmeja, Prezes Retail Institute. Eksperci sugerują również, aby analizując wyniki uwzględnić wpływ pogody oraz dużego zainteresowania mediów skutkami wprowadzenia zakazu handlu w niedziele.


Analiza Retail Institute została sporządzona na podstawie danych z ponad 110 centrów handlowych raportujących do Instytutu dzienną odwiedzalność i uwzględnia główne parametry mające wpływ na frekwencję w centrach handlowych tj. wielkość centrów, ich lokalizację oraz typ oferty.


Źródło: Retail Institute, RI

14.03.2018


Tagi: niedziela, zakaz handlu, obiekty handlowe, odzwiedzalność


SPOTKANIA BIZNESOWE

ZAINWESTUJ W KATOWICACH!

foto

GK Mostostal Zabrze oferuje nieruchomość w Katowicach przy ul. Lwowskiej 38...

WROCŁAW - BIURA KLASY A NA SPRZEDAŻ

foto

Na sprzedaż nowoczesne biura klasy A w nowopowstającym biurowcu SQ Business...

PLATFORMA ZAKUPOWA - ZOBACZ I SKORZYSTAJ!

giełda

Łączymy sprzedających i kupujących na wspólnej...

KOWR WE WROCŁAWIU - NOWE OFERTY!

KOWR O/Wrocław prezentuje nieruchomości zabytkowe i grunty inwestycyjne, na które...

WROCŁAWSKIE CENTRUM LOGISTYCZNE

WCL oferuje do wynajęcia obiekt magazynowy o pow. 1650 m2 z 12 bramami...

KINNARPS - MEBLE

foto

Zapraszamy do warszawskiego showroomu Kinnarps w nowej odsłonie. Zaktualizowana...

ZAINTERESOWANY? WEŹ UDZIAŁ!

foto

Jeszcze tylko przez 10 dni można zgłosić swoje biuro do OFFICE SUPERSTAR 2018, konkursu...