ReNews.plQBusiness.plKontakt Spotkania biznesowe Polityka cookies Partnerzy Newsletter Reklama O nas
renews.pl
SPOTKANIA BIZNESOWE
 

Warszawski rynek handlowy stawia na usługi i rozrywkę

wykres


Firma doradcza JLL podsumowała najważniejsze wydarzenia na rynku nieruchomości handlowych w Aglomeracji Warszawskiej w 2017 r.


Całkowita podaż nowoczesnej powierzchni handlowej w Aglomeracji Warszawskiej wyniosła na koniec 2017 roku 1,76 mln mkw., z czego 1,2 mln mkw. to centra handlowe. Pozostałe formaty to parki handlowe (276 000 mkw.), wolnostojące obiekty handlowe (212 000 mkw.) oraz centra wyprzedażowe: 57 000 mkw. W ubiegłym roku na warszawskim rynku handlowym przybyło blisko 85 000 mkw. powierzchni, a największym ukończonym obiektem była Galeria Północna (64 000 mkw.). Poziom nasycenia powierzchnią w ramach centrów handlowych w stolicy wyniósł natomiast 472 mkw./ 1 000 mieszkańców i jest trzecim najniższym w kraju wśród ośmiu głównych aglomeracji.


- W budowie pozostaje ponad 198 000 mkw. powierzchni, która powinna zostać oddana do użytku w 2018-2019 r., z czego 151 000 mkw. to centra handlowe. Zauważalnym trendem, bardzo charakterystycznym dla stołecznego rynku, jest dalszy wzrost zainteresowania inwestorów projektami wielofunkcyjnymi. Przykładem projektów realizowanych w tym formacie jest EC Powiśle, Browary Warszawskie oraz Centrum Praskie Koneser - tłumaczy Joanna Tomczyk, Analityk Rynku, JLL.


wykres


- Ubiegły rok to debiut 11 zagranicznych marek, które właśnie w Warszawie otworzyły swoje pierwsze na polskim rynku sklepy. Wśród nich znalazły się m.in. amerykańska marka Victoria's Secret z pełnym asortymentem - w Arkadii. Z kolei w Galerii Północnej ulokował się brytyjski sklep z zabawkami Hamley’s oraz rosyjskie marki modowe należące do Grupy Melon – Zarina i Love Republic. Do Galerii Wileńskiej wszedł włoski producent torebek, walizek oraz akcesoriów Carpisa, a przy ulicy Kijowskiej zaczęła działać amerykańska sieć pizzerii Papa Johns - dodaje Joanna Tomczyk.


Rozszerzanie portfolio sklepów to tylko jedno z działań, które podejmują właściciele obiektów handlowych w celu urozmaicenia oferty i zwiększenia satysfakcji klientów.


- W warszawskich centrach handlowych stopniowo rośnie udział oferty gastronomicznej, stwarzając tym samym duże możliwości do dalszego rozwoju. Idzie to w parze ze zmieniającą się funkcją obiektów handlowych, kojarzonych coraz częściej przez odwiedzających z miejscem, gdzie można w interesujący sposób spędzić wolny czas. Możemy powiedzieć, że jesteśmy świadkami ewolucji centrów zakupowych w centra spotkań. Dlatego właściciele takich obiektów stawiają też na rozszerzanie oferty rozrywkowej, oddając do dyspozycji klientów sale kinowe, strefy edukacyjne dla dzieci, boiska do mini golfa, ścianki wspinaczkowe, pokoje zagadek czy nawet biblioteki. Tak stało się w przypadku Blue City, w którym w tym roku otworzy się kino - tłumaczy Anna Wysocka, Dyrektor Działu Wynajmu Powierzchni Handlowych, JLL.


Czynsze

Czynsze “prime”, które dotyczą lokali o powierzchni około 100 mkw. w kategorii moda i akcesoria w wiodących centrach handlowych utrzymują się na stabilnym poziomie i wynoszą od 110 do 130 euro za mkw. miesięcznie.


Źródło: JLL

21.03.2018


Tagi: obiekty handlowe, Warszawa


SPOTKANIA BIZNESOWE

WROCŁAW - BIURA KLASY A NA SPRZEDAŻ

foto

Na sprzedaż nowoczesne biura klasy A w nowopowstającym biurowcu SQ Business...

PLATFORMA ZAKUPOWA - ZOBACZ I SKORZYSTAJ!

giełda

Łączymy sprzedających i kupujących na wspólnej...

KOWR WE WROCŁAWIU - NOWE OFERTY!

KOWR O/Wrocław prezentuje nieruchomości zabytkowe i grunty inwestycyjne, na które...

WROCŁAWSKIE CENTRUM LOGISTYCZNE

WCL oferuje do wynajęcia obiekt magazynowy o pow. 1650 m2 z 12 bramami...

KINNARPS - MEBLE

foto

Zapraszamy do warszawskiego showroomu Kinnarps w nowej odsłonie. Zaktualizowana...

ZAINTERESOWANY? WEŹ UDZIAŁ!

foto

Firmy wierzą w swoje biura, na co wskazuje odnotowana w ostatnich dniach liczba zgłoszeń do konkursu...