ReNews.plQBusiness.plKontakt Spotkania biznesowe Polityka cookies Partnerzy Newsletter Reklama O nas
renews.pl
SPOTKANIA BIZNESOWE
 

Najłatwiej sprzedać mieszkanie w Warszawie – najwięcej wycofywanych ofert

wykres


Utrzymujący się silny popyt na mieszkania i to zarówno na rynku pierwotnym, jak i wtórnym, to bardzo sprzyjająca okoliczność dla osób oferujących obecnie mieszkania na sprzedaż. Umieszczenie atrakcyjnie przygotowanej oferty w Internecie to warunek konieczny rozsądnego podejścia do procesu sprzedaży. Typowy okres prezentacji oferty, który oferują serwisy ogłoszeniowe dla nieruchomości to 30 dni. Przy odpowiedniej prezentacji oferty i przy odpowiednim ustawieniu ceny sprzedaży, jest to wystarczający czas dla przyciągnięcia zainteresowanych, a często nawet także do zrealizowania transakcji.


W sytuacji, gdy prezentowane ogłoszenie spełni swoje zadanie przed upływem standardowego okresu i oferujący zrealizuje swój cel i sprzeda mieszkanie, dalsza prezentacja nieruchomości mija się z celem. Nie ma sensu, gdyż naraża właściciela na niepotrzebne telefony i stratę czasu. Najsensowniejszym zatem działaniem jest wycofywanie takich ogłoszeń z portalu.


Warto także podkreślić, że wystawiając ogłoszenia sprzedaży w Internecie zwiększa się szanse na sprzedaż nawet w sytuacji, gdy oferent przeszacuje cenę. W takich sytuacjach najczęściej skontaktują się z nim agenci nieruchomości, którzy poszukują mieszkań dla swoich klientów i pomogą dostosować ofertę do realiów rynkowych.


Sprawdziliśmy, jaki % prywatnych ogłoszeń sprzedaży mieszkań w największych miastach zostaje wycofywany przed upływem ważności. Można przyjąć założenie, że poza nielicznymi przypadkami, gdy wystawiający ofertę zmienia decyzję, wycofywane ogłoszenia oznaczają osiągnięcie zakładanych celów. Warto dodać, że zmiana ceny w ogłoszeniu to edycja jego treści, oferujący mają także opcję wstrzymania ogłoszenia. Część klientów jednak chcąc zmienić nieskuteczne ogłoszenie i niejako „odświeżyć” oferowaną nieruchomość wycofuje stare ogłoszenia i wystawia nowe. Nie jest to jednak częste działanie.


wykres


Agata Polińska z serwisu Otodom.pl stwierdza, że zaprezentowane powyżej dane pokazują, że przy odpowiednim sformatowaniu i zredagowaniu ogłoszenia, przy ustaleniu odpowiedniej ceny, sprzedaż mieszkania może zająć jedynie kilkanaście dni. Największy udział ofert w największych miastach i na dodatek w najkrótszym terminie jest wycofywany w Warszawie. Tak krótkie okresy prezentowania oferty należą jednak do mniejszości (stanowią w poszczególnych miastach od 25% do 38%). Biorąc pod uwagę wszystkie wycofywane przez klientów ogłoszenia, średni czas ekspozycji to ok. 2 miesiące.


Autor: Beata Kowalewska, serwis Otodom.pl


Źródło: Otodom.pl i strefynieruchomosci.pl

06.04.2018


Tagi: sprzedaż mieszkania


WROCŁAWSKIE PARKI BIZNESU

foto

W naszym kraju zdecydowanie dominują mikrofirmy. Ich udział w strukturze wszystkich przedsiębiorstw wynosi aż 96%...

NIERUCHOMOŚCI - FIRMA DORADCZA

giełda

Cushman & Wakefield (NYSE: CWK) jest wiodącą na świecie firmą doradczą świadczącą usługi na rynku nieruchomości...

PLATFORMA ZAKUPOWA - ZOBACZ I SKORZYSTAJ!

giełda

Komfort rodziców, zadowolenie maluchów, a przede wszystkim kształtowanie kultury spożywania rodzinnych...

WROCŁAWSKIE CENTRUM LOGISTYCZNE

Wrocławskie Centrum Logistyczne oferuje do wynajęcia powierzchnie magazynowe...


KINNARPS - MEBLE

giełda

Firma Apsys postanowiła przenieść swoją warszawską siedzibę do jednego z najbardziej prestiżowych budynków...