ReNews.plQBusiness.plKontakt Spotkania biznesowe Polityka cookies Partnerzy Newsletter Reklama O nas
renews.pl
SPOTKANIA BIZNESOWE
 

Trendy na rynku handlowym 2018

wykres


Na rynku handlowym w Polsce dynamicznie zachodzą zmiany, będące odpowiedzią na zmieniające się zachowania klientów. Zapraszamy do zapoznania się z najnowszym raportem prezentującym trendy na rynku handlowym, przygotowanym przez ekspertów Działu Badań Rynku Knight Frank we współpracy z firmą Inquiry Market Research. Patronat honorowy nad opracowaniem objęła Polska Rada Centrów Handlowych (PRCH).


Polskie społeczeństwo bardzo szybko się zmienia, co obejmuje także zmiany w zachowaniach zakupowych. Weryfikowane są zarówno sposoby robienia zakupów, jak i miejsca ich robienia. Polacy coraz wyżej cenią jakość życia, tym bardziej doceniają wolny czas i chcą go spędzać w ulubiony sposób. Codzienne zakupy wolą zrobić szybko w osiedlowym supermarkecie lub w niewielkim centrum wygodnych zakupów, nawet kosztem ograniczonego asortymentu.


Z drugiej strony społeczeństwo coraz bardziej świadomie podchodzi do tego, co znajduje się w jego koszyku. Rośnie ilość tzw. zdrowej żywności czy produktów bio. Ci, którzy wybierają duże centrum handlowe oczekują, że oprócz szerokiej oferty handlowej, zapewni im ono rozrywkę i pozytywne emocje, stanie się miejscem, gdzie można atrakcyjnie spędzić czas.


Na te wszystkie zmiany oczekiwań, centra handlowe muszą reagować, aby w dobie rozwijającej się technologii i nieograniczonej dostępności produktów w internecie nie tylko utrzymać klientów, ale również pozyskać nowych. Obiekty w Polsce coraz lepiej radzą sobie z tym wyzwaniem. Ich właściciele nie tylko dostosowują listy najemców, tak aby zauważalną ich część stanowiła rozrywka czy kultura, ale coraz częściej inwestują w zagospodarowanie części wspólnych obiektów i otoczenia. Rośnie udział powierzchni przeznaczanej na gastronomię, dzięki czemu centra handlowe przestają być miejscem robienia wyłącznie zakupów, a stają się przede wszystkim miejscem spotkań. Coraz większą uwagę zwracają również na sektor health & beauty, żywności specjalistycznej czy aktywności fizycznej (kluby fitness, szkoły tańca, itp.).


Powszechny dostęp do internetu i urządzeń mobilnych sprawił, że coraz więcej Polaków robi zakupy również w sklepach online, które są postrzegane jako komplementarne do oferty sklepów stacjonarnych. Coraz więcej marek, próbując spojrzeć z perspektywy klientów, wprowadza do swojej strategii sprzedaży rozwiązania omnichannel, które zacierają granice między tymi dwoma kanałami sprzedaży i wzajemnie je uzupełniają.


Autor: Magdalena Czempińska, Dyrektor w Dziale Badań Rynku Knight Frank


Więcej informacji w raporcie: Trendy na rynku handlowym 2018


Źród6o: Knight Frank

13.06.2018


Tagi: handel, trendy, raport


SPOTKANIA BIZNESOWE

ZAINWESTUJ W KATOWICACH!

foto

GK Mostostal Zabrze oferuje nieruchomość w Katowicach przy ul. Lwowskiej 38...

WROCŁAW - BIURA KLASY A NA SPRZEDAŻ

foto

Na sprzedaż nowoczesne biura klasy A w nowopowstającym biurowcu SQ Business...

PLATFORMA ZAKUPOWA - ZOBACZ I SKORZYSTAJ!

giełda

Łączymy sprzedających i kupujących na wspólnej...

KOWR WE WROCŁAWIU - NOWE OFERTY!

KOWR O/Wrocław prezentuje nieruchomości zabytkowe i grunty inwestycyjne, na które...

WROCŁAWSKIE CENTRUM LOGISTYCZNE

WCL oferuje do wynajęcia obiekt magazynowy o pow. 1650 m2 z 12 bramami...

KINNARPS - MEBLE

foto

Zapraszamy do warszawskiego showroomu Kinnarps w nowej odsłonie. Zaktualizowana...

ZAINTERESOWANY? WEŹ UDZIAŁ!

foto

Firmy wierzą w swoje biura, na co wskazuje odnotowana w ostatnich dniach liczba zgłoszeń do konkursu...