ReNews.plQBusiness.plKontakt Spotkania biznesowe Polityka cookies Partnerzy Newsletter Reklama O nas
renews.pl
SPOTKANIA BIZNESOWE
 

Nie ma nieruchomości trudnych do sprzedania

foto

- Z sukcesów powinniśmy się cieszyć, z porażek wyciągać kolejną naukę na przyszłość. To one nas wzmacniają i budują charakter, który staje się naszą personalną wizytówką. – mówi Joanna Preisner, współautorka książki Jak sprzedać mieszkanie i nie zwariować pod patronatem medialnym naszego serwisu.


Skąd pomysł na książkę "Jak sprzedać mieszkanie i nie zwariować"?


Pewnego, pięknego popołudnia jechaliśmy autem ze znajomą, która ochoczo rzuciła: „Dlaczego Wy jeszcze nie napisaliście książki o nieruchomościach?”. Masa doświadczeń, które przekazywaliśmy niejednej osobie oraz porad w zakresie obrotu nieruchomościami sprawiła, że przelotnie rzucone hasło stało się rzeczywistością. Postanowiliśmy, że jest to odpowiedni czas do tego, aby podzielić się z innymi naszą wiedzą. My też kiedyś startowaliśmy w tej branży, popełnialiśmy błędy i uczyliśmy się każdego dnia nowych rzeczy. Dlaczego nie mielibyśmy oszczędzić niejednej duszy zmartwień wynikających z takiej pracy lub całkiem po prostu wskazać pomysł na życie, którym można się cieszyć? To chyba był moment, w którym dojrzeliśmy do tego, aby przelać na karty książki opowieść o sytuacjach jakie przeżyliśmy. Zarówno tych trudnych, które niejednokrotnie wiązały się ze łzami jak i tych wywołujących uśmiech na twarzy. Każda wyjątkowa i bardzo pouczająca.


Jak rozpocząć swoją przygodę ze sprzedażą nieruchomości?


Przygodę ze sprzedażą nieruchomości należy zacząć od podjęcia przemyślanej i świadomej decyzji. Wiele osób podejmuje próbę oferowania swojego mieszkania na rynku nie zastanawiając się tak naprawdę nad konsekwencjami jakie z tego faktu wynikną w okresie późniejszym. Jest szereg aspektów, które przy chaotycznym i nieprzemyślanym działaniu mogą spowodować, że przeprowadzenie procesu sprzedaży nie zamknie się udaną transakcją bądź całkiem po prostu wprowadzi masę niepotrzebnych okoliczności. Pierwszym i niezbędnym etapem jest przygotowanie planu działania, który następnie będzie konsekwentnie realizowany przez sprzedawcę. Racjonalne podjęcie decyzji sprawia, że nie działamy, pospolicie mówiąc - po omacku. Najważniejsze to świadomość posiadanego produktu czyli właśnie mieszkania. Jeśli jesteśmy w stanie przygotować skrupulatnie i rzetelnie listę wszystkich atutów i wad naszej nieruchomości a także potencjalne cechy, którymi będzie zainteresowana osoba poszukująca swojego nowego domu to doprowadzimy do transakcji finalizującej proces sprzedaży. Oprócz tego jest szereg punktów, po które należy sięgnąć aby całość była spójna i miała odbicie na etapie ogłaszania i prowadzenia rozmów negocjacyjnych. Każde działanie powinno zostać już na początku zaplanowane tak aby później działać według ściśle określonego harmonogramu.


Sprzedaż mieszkania to niekiedy ciężki proces. Zwłaszcza, gdy robimy to sami, bez pomocy pośredników. Jak pokonać strach przed porażką?


Zazwyczaj to, co jest nieznane budzi w ludziach strach. Nie wiemy, czego możemy się spodziewać i jakie mogą być tego konsekwencje. Taki strach często paraliżuje nasze decyzje i nie jesteśmy w stanie zrobić kroku do przodu. Ale kto nie ryzykuje - nie ma możliwości na świętowanie sukcesu. Jak zminimalizować strach przed poniesioną porażką? Najważniejsze to dobrze przygotować się do realizacji planu. Sporządzenie harmonogram według, którego będzie się działać i nabycie niezbędnej wiedzy, która umożliwi osiągnięcie celu to podstawa. Wychodząc z nowymi pomysłami musimy posiąść największą ilość informacji pozwalających na szybkie reakcje już w trakcje działania. Warto korzystać z doświadczeń, które już ktoś kiedyś przeżył i wyciągać z nich wnioski. Przecież nie musimy uczyć się na swoich błędach . Możemy uczyć się na błędach innych. Tym bardziej, że branża nieruchomości nie wybacza i każde potknięcie może być kosztowne.


Czy możemy mówić o nieruchomości na sprzedaż jako marce?


O tym, jak podejdziemy do sprzedaży mieszkania i w jaki sposób zaprezentujemy je potencjalnemu klientowi będzie tak naprawdę budowaniem naszego własnego wizerunku- naszej marki. Podstawowe elementy, takie jak przygotowanie nieruchomości na wizytę zainteresowanej osoby, oddzwanianie na nieodebrane od klienta połączenia czy punktualne stawianie się na umówioną wizytę – to wszystko wpłynie na podjęcie decyzji o zakupie. Wydawałoby się, że poszukiwacze nowego domu będą zwracać uwagę wyłącznie na produkt? Nic bardziej mylnego. Człowiek, który chce zakupić mieszkanie będzie zwracać uwagę na wszystko. Nawet na sprzedawcę. Nieważne czy będzie to biznesmen w eleganckim garniturze czy młode małżeństwo z bobasem pod pachą. Każdy chce rozmawiać z człowiekiem, który wzbudzi u niego zaufanie i podejdzie rzetelnie i uczciwie do sprzedaży. Właśnie przez ten cały proces jesteśmy w stanie zbudować obraz naszej osoby lub całkiem po prostu sprawić, że nikt nie będzie chciał nawet w przyszłości z nami współpracować. Bo kto wie czy nasza przygoda ze sprzedażą mieszkań nie będzie miała dalszego biegu?


Podobno istnieje coś takiego jak "nieruchomość trudna do sprzedania". Zła lokalizacja, huk, hałas, fatalna komunikacja, itp. I co wtedy? Jak zareklamować i sprzedać takie mieszkanie?


Nie ma nieruchomości trudnych do sprzedania. Są tylko takie, na które jest mniejsze grono osób potencjalnie zainteresowanych zakupem. Ale sprzedawca mieszkania potrzebuje tylko jednego klienta. Rynek nieruchomości to nie taśma w zakładzie produkcyjnym zapałek, gdzie przedstawiciele handlowi muszą podpisywać kontrakty na milionowe ilości. Najważniejsze abyśmy mieli świadomość posiadanego produktu - jego wad i zalet. Dzięki temu w sposób prosty i szybki przygotujemy treść komunikatu, który wystawimy na portal ogłoszeniowy. Niezbędne do skutecznej sprzedaży nieruchomości, która posiada ciekawe uwarunkowania będzie zdefiniowanie klienta. Proces taki pozwoli na to aby cechy mieszkania, które z pozoru są wadami, trafiły w potrzeby osoby, która właśnie tego potrzebuje. Przecież osoba, która chce mieszkać w centrum miasta liczy się z tym, że przez otwarte okno będą dobiegały głosy związane z tym wielkomiejskim zamieszaniem. I nie będzie to problem pod warunkiem, że sprzedawca będzie świadomie podchodził do procesu zbycia nieruchomości.


Jak prawidłowo zdefiniować naszego Klienta?


Ty, twoja żona, syn, matka, kumpel i facet z warzywniaka– każdy z Was jest inny, ma inne potrzeby, zainteresowania, inną pracę i sposób na życie. Tak samo kształtują się preferencje dotyczące miejsca zamieszkania. Zdefiniowanie klienta należy zacząć od określenia własnego M. Sporządzenie krótkiej analizy zawierającej podstawowe cechy kwatery, jej lokalizację, metraż, wady i zalety sprawi, że już na końcu naszego spisu będziemy wiedzieli komu ją pokażemy. Analiza mieszkania to nic innego, jak spisanie na zwykłej kartce papieru podstawowych właściwości, atrybutów i parametrów, które w szybkim tempie wykluczą osoby, które przyjeżdżając oglądać lokal będą niezadowolone i znajdą w nim więcej wad niż zalet. Dzięki takiemu zabiegowi jesteśmy w stanie zaoszczędzić czas nie tylko potencjalnego klienta ale również nasz.


Państwa książka "Jak sprzedać mieszkanie i nie zwariować"? to prawdziwa kopalnia porad i cennych wskazówek. A także odpowiedzi na wiele pytań. Nasze kolejne pytanie brzmi: W jaki sposób odkryć realną cenę nieruchomości i jak skutecznie negocjować w potencjalnym Klientem?


Oczywiste jest, że każdy chciałby zarobić jak najwięcej. Tworzymy sobie w naszych głowach niewyobrażalne sumy, czasem wręcz nierealne do osiągnięcia. Jeśli decydujemy się na sprzedaż nieruchomości i faktycznie chcemy zamknąć transakcję, to musimy zejść z obłoków na ziemię i w ogłoszeniu umieścić kwotę, którą potencjalny klient będzie w stanie wypłacić. Nie chcemy przecież, żeby nasz produkt widniał na tablicach ogłoszeniowych kilkanaście miesięcy albo i lat, bo nie znajdzie się na nie kupiec. Startujący sprzedawca może samodzielnie dokonać wyceny nieruchomości podpierając się trzeba systemami jakie zostały poruszone w naszej książce. Dzięki nim śmiało i bez większego problemu oszacujemy kwotę sprzedażową. W zakresie zakupu mieszkania niemal zawsze pojawia się zapytanie dotyczące możliwości obniżenia kwoty zakupu. Jest kilka sposobów na to aby utrzymać stawkę jaką oferuje sprzedawca. Bardzo ważne, aby w trakcie negocjacji zachować konsekwencje, stanowczość i świadome działanie. Te cechy będą kluczowe w procesie sprzedaży nieruchomości i negocjacji kwoty z potencjalnym klientem.


Na samo koniec proszę podać kilka kluczowych rad dla osób, które w najbliższym czasie planują sprzedać mieszkanie...


W momencie kiedy zaczynamy coś robić zawsze ustawia się za człowiekiem cała kolejka osób, które służą swoją radą i dorzucą swoje przysłowiowe trzy grosze. Musimy jednak weryfikować kto faktycznie chce nam pomóc a kto czeka na potknięcie. Najważniejsze abyśmy mieli wyznaczony cel i konsekwentnie dążyli do jego realizacji. Krok po kroku. Nie zważając na przeciwności jakie pojawiają się na drodze zawsze musimy iść do przodu. Z sukcesów powinniśmy się cieszyć, z porażek wyciągać kolejną naukę na przyszłość. To one nas wzmacniają i budują charakter, który staje się naszą personalną wizytówką.


Rozmawiała: Ilona Adamska


wykres



Źródło: I.D.MEDIA

23.09.2018


Tagi: Joanna Preisner, wydawnictwo, książka, Ilona Adamska

WROCŁAWSKIE PARKI BIZNESU

foto

Z przyjemnością informujemy, że nasz najemca, firma Talex S.A. oraz zarządzający...

WROCŁAW - BIURA KLASY A NA SPRZEDAŻ

foto

Na sprzedaż nowoczesne biura klasy A w nowopowstającym biurowcu SQ Business...

PLATFORMA ZAKUPOWA - ZOBACZ I SKORZYSTAJ!

giełda

Łączymy sprzedających i kupujących na wspólnej...

WROCŁAWSKIE CENTRUM LOGISTYCZNE

WCL oferuje do wynajęcia obiekt magazynowy o pow. 1650 m2 z 12 bramami...

KINNARPS - MEBLE

foto

Pod hasłem „OTWARCI NA ZMIANY” (OPEN FOR CHANGE) na tegorocznych targach Orgatec Kinnarps przedstawił...

GALA PRZEMYSŁOWA

foto

Największe i najbardziej prestiżowe wydarzenie sektora TSL i produkcji w Polsce...