ReNews.plQBusiness.plKontakt Spotkania biznesowe Polityka cookies Partnerzy Newsletter Reklama O nas
renews.pl
SPOTKANIA BIZNESOWE
 

LPP debiutuje w Bośni i Hercegowinie

wykres


Z końcem kwietnia LPP uruchomiło pierwszy salon Reserved w Banjla Luce. Tym samym polski producent odzieży przypieczętował debiut swoich pięciu marek w Bośni i Hercegowinie. Sieć stacjonarna gdańskiej spółki powiększyła się o 24. rynek, a liczba salonów w krajach bałkańskich przekroczyła setkę. LPP umacnia swoją pozycję w Europie Południowo-Wschodniej, która dla spółki jest jednym z trzech najważniejszych regionów sprzedażowych.


Banja Luka to jedno z dwóch największych miast w Bośni i Hercegowinie, zamieszkiwane przez około 200 tys. mieszkańców. W centrum handlowym Delta Planet LPP otworzyło salony o łącznej powierzchni 5500 mkw. Pod koniec marca zadebiutowały tam marki Mohito, House i Cropp, a w kolejnym miesiącu dołączyły do nich pozostałe brandy LPP. Oficjalne otwarcie salonu flagowej marki polskiego producenta – Reserved odbyło się 25 kwietnia. Na łącznej powierzchni 2 306 mkw. wyeksponowano asortyment damski, męski i dziecięcy. Jako firma dbająca o ekologiczne podejście do mody, LPP chce podbić gusta bośniackich klientów m.in. ubraniami wykonanymi z przyjaznych dla otoczenia materiałów.


Ekspansja gdańskiej spółki na Bałkanach rozpoczęła się w 2007 roku od debiutu w Rumunii. Rok później LPP uruchomiło pierwsze salony w Bułgarii. Obecnie ta część Europy jest jednym z kluczowych obszarów pod względem rozwoju sieci stacjonarnej polskiej firmy. We wrześniu ub. r. LPP otworzyło salony w Słowenii – piątym z kolei rynku na Bałkanach. O ważnej roli regionu świadczy także dynamiczny przyrost powierzchni. Tylko w ostatnim kwartale 2018 roku polski producent odzieży zwiększył powierzchnię swoich salonów na Bałkanach o ponad 5 000 mkw. w Serbii oraz ponad 4000 mkw. w Rumunii.


- Jesteśmy firmą kreatywną z Pomorza, która każdego roku debiutuje na nowym rynku zagranicznym. Wraz z nami pojawiają się tam polskie rozwiązania technologiczne, opracowywane przez naszych programistów w Gdańsku czy przemyślane koncepty salonów autorstwa polskich architektów. Od kilku lat konsekwentnie eksportujemy polski know-how i kreatywność. Bośnia i Hercegowina to już szósty rynek na Bałkanach, który będzie miał okazję poznać naszą rodzimą myśl twórczą oraz ciekawe kolekcje modowe naszych projektantów – komentuje wiceprezes Łoboda.


Pomorski inwestor planuje dalszy rozwój sieci salonów na Bałkanach. Spółka podkreśla, że to ważny region również w kontekście rozwoju sprzedaży e-commerce grupy, która wykazuje wysokie dynamiki rozwoju na tych rynkach. Już teraz skala działalności LPP w tym regionie wymaga wsparcia centrum dystrybucyjnego, dlatego spółka zdecydowała się na wynajęcie magazynu w Rumunii. Zgodnie z planem nowe centrum dystrybucyjne zostanie uruchomione do końca 2019 roku. Docelowo ma wesprzeć rozwój e-commerce LPP w Europie Południowo-Wschodniej. Miesiąc temu polski producent poszerzył też zasięg sprzedaży internetowej o Chorwację.


Dynamiczny rozwój na Bałkanach to ważny etap budowania globalnej rozpoznawalności wszystkich marek polskiego producenta odzieży. W planach na drugą połowę tego roku LPP ma przed sobą jeszcze debiut w Finlandii – to pierwszy dla spółki rynek Europy Północnej.


Źródło: LPP

26.04.2019


Tagi: Banja Luka, salon Reserved


WROCŁAWSKIE PARKI BIZNESU

foto

W naszym kraju zdecydowanie dominują mikrofirmy. Ich udział w strukturze wszystkich przedsiębiorstw wynosi aż 96%...

NIERUCHOMOŚCI - FIRMA DORADCZA

giełda

Na stronie Industrial.pl ­udostępniono pierwszy w Polsce Kalkulator Specjalnych Stref...


giełda

Cushman & Wakefield (NYSE: CWK) jest wiodącą na świecie firmą doradczą świadczącą usługi na rynku nieruchomości...

PLATFORMA ZAKUPOWA - ZOBACZ I SKORZYSTAJ!

giełda

Komfort rodziców, zadowolenie maluchów, a przede wszystkim kształtowanie kultury spożywania rodzinnych...

WROCŁAWSKIE CENTRUM LOGISTYCZNE

Wrocławskie Centrum Logistyczne oferuje do wynajęcia powierzchnie magazynowe...


KINNARPS - MEBLE

giełda

Firma Apsys postanowiła przenieść swoją warszawską siedzibę do jednego z najbardziej prestiżowych budynków...

SPOTKANIA BIZNESOWE