ReNews.plQBusiness.plKontakt Spotkania biznesowe Polityka cookies Partnerzy Newsletter Reklama O nas
renews.pl
SPOTKANIA BIZNESOWE
 

Przewodnik dla sieci handlowych wchodzących na polski rynek

TaylorWessing e|n|w|c i TPA Horwath we współpracy z Polską Radą Centrów Handlowych opublikował drugą edycję Retailer’s Guide Poland 2014 – przewodnik dla sieci handlowych wchodzących na polski rynek.


Retailer’s Guide Poland 2014


Polska jest jednym z najsilniejszych i najszybciej rozwijających się rynków w regionie CEE i kierunkiem rozwoju wielu zagranicznych firm. Branża Retail należy do najbardziej konkurencyjnych, a proces wejścia na nowe rynki jest skomplikowany i często niesie za sobą duże ryzyko finansowe. Przed podjęciem pierwszego kroku w kierunku ekspansji na polskim rynku, inwestorzy powinni zapoznać się ze wszystkimi aspektami prawnymi, podatkowymi i ekonomicznymi panującymi w naszym kraju.


Celem Retailer’s Guide Poland 2014 jest pomoc inwestorom zagranicznym we wdrożeniu procesu wprowadzania sieci handlowej do Polski. Przewodnik powstał w wyniku współpracy dwóch międzynarodowych ekspertów specjalizujących się między innymi w doradztwie dla sektora nieruchomości handlowych: kancelarii prawnej TaylorWessing e|n|w|c, która przygotowała część prawną przewodnika i firmie doradztwa biznesowego TPA Horwath, która wzbogaciła przewodnik o kwestie podatkowe. Wsparcia merytorycznego udzieliła Polska Rada Centrów Handlowych, udostępniając najświeższe informacje na temat rynku nieruchomości handlowych w Polsce.


Anna Szmeja-Kroplewska, Dyrektor Generalny Polskiej Rady Centrów Handlowych w następujący sposób komentuje potrzebę powstania Retailer’s Guide: - Polska Rada Centrów Handlowych od ponad 10 lat wspiera rozwój firm i profesjonalistów związanych z rynkiem centrów i sieci handlowych. W ubiegłym roku do Polski weszło ponad 40 nowych sieci handlowych, a publikacja Retailer’s Guide była dla nas ważnym elementem budowania wiedzy wśród pracowników firm rozważających inwestycje w Polsce. Tegoroczna publikacja została opracowana z myślą o targach ReDI i firmach, które zadebiutują w 2014 roku na naszym rynku. Będziemy korzystać z Retailer’s Guide również przy okazji innych międzynarodowych wydarzeń polecając opracowanie jako doskonałe kompendium wiedzy o prawie i podatkach w kraju.


- Nasza praktyka pokazuje, że sieci handlowe w Polsce konfrontowane są z wieloma zagadnieniami prawnymi zarówno na etapie rozpoczynania działalności w naszym kraju jak i w trakcie bieżącej działalności operacyjnej. Dysponując sprawdzonymi, szytymi na miarę rozwiązaniami można zapobiec wielu problemom, koncentrując się na sprawnym rozwoju biznesu. Będąc partnerem tej branży w Polsce od wielu lat, z uwagą obserwujemy rynek oraz towarzyszymy naszym klientom na każdym etapie rozwoju ich firm i sieci w Polsce. Retailer’s Guide to publikacja będąca wynikiem doświadczeń i kompetencji zaufanych partnerów, którą mamy nadzieję zachęcić do inwestowania w tej branży w Polsce - dodaje Dr Ewelina Stobiecka, Managing Partner w TaylorWessing e|n|w|c w Warszawie.


- Decyzje sieci handlowych o rozpoczęciu działalności w Polsce podyktowane są oczywiście wysokim potencjałem polskiego rynku. Niemniej, zważywszy na dużą presję konkurencji, generowane marże mogą nie pozostawiać dużego marginesu na błędy. W tej sytuacji bardzo ważne jest odpowiednie zaplanowanie działań tak, aby nie wpaść w ewentualne pułapki podatkowe. Polskie prawo podatkowe, chociaż stale zmieniane, wciąż nie nadąża za praktyką gospodarczą i nie przewiduje wielu szczególnych rozwiązań, które pojawiają się chociażby w relacjach wynajmujący - najemca. Kwestie takie, jak rozliczanie różnego rodzaju zachęt, partycypacji w fit-outach, kosztów finders fee, czy też rozliczeń pojawiających się przy zakończeniu umowy najmu, bardzo często mogą rodzić negatywne konsekwencje podatkowe - np. brak możliwości zaliczenia niektórych kosztów do kosztów podatkowych - bądź też problemy z odliczeniem podatku VAT. Problemom tym można zaradzić, jednak niezbędne jest prawidłowe zaplanowanie działań, najlepiej już w momencie negocjowania umowy najmu – podsumowuje Krzysztof Kaczmarek, Partner Zarządzający w TPA Horwath.


Zobacz przewodnik dla sieci handlowych wchodzących na polski rynek w wersji angielskiej: Retailer’s Guide Poland 2014


Źródło: TaylorWessing e|n|w|c

26.05.2014


Tagi: sieci handlowe, przewodnik


WROCŁAWSKIE PARKI BIZNESU

foto

Znamy już najpiękniejsze obiekty architektoniczne Wrocławia oddane do użytku w 2017 roku...

WROCŁAW - BIURA KLASY A NA SPRZEDAŻ

foto

Na sprzedaż nowoczesne biura klasy A w nowopowstającym biurowcu SQ Business...

PLATFORMA ZAKUPOWA - ZOBACZ I SKORZYSTAJ!

giełda

Łączymy sprzedających i kupujących na wspólnej...

KOWR WE WROCŁAWIU - NOWE OFERTY!

KOWR O/Wrocław prezentuje nieruchomości zabytkowe i grunty inwestycyjne, na które...

WROCŁAWSKIE CENTRUM LOGISTYCZNE

WCL oferuje do wynajęcia obiekt magazynowy o pow. 1650 m2 z 12 bramami...

KINNARPS - MEBLE

foto

Kinnarps Polska uruchamia wyprzedaż mebli biurowych poprzez sklep internetowy...

ZAINTERESOWANY? WEŹ UDZIAŁ!

foto

Firmy wierzą w swoje biura, na co wskazuje odnotowana w ostatnich dniach liczba zgłoszeń do konkursu...