ReNews.plQBusiness.plKontakt Spotkania biznesowe Polityka cookies Partnerzy Newsletter Reklama O nas
renews.pl
SPOTKANIA BIZNESOWE
 

Ulice Handlowe – Analiza, Strategia, Potencjał

Firma BNP Paribas Real Estate wspólnie z Polską Radą Centrów Handlowych przeprowadziła wnikliwe badanie aktualnej oferty handlowej i usługowej, jak i uwarunkowań planistycznych i strategicznych w wybranych miastach. Analizie poddano także wyniki badań konsumenckich przeprowadzonych przez SW Research pod kątem percepcji pojęcia ulicy handlowej oraz luk podażowych. Wnioski zostały zawarte w raporcie „Ulice Handlowe – Analiza, Strategia, Potencjał”.


Ulice Handlowe – Analiza, Strategia, Potencjał


Celem raportu było zredefiniowanie pojęcia ulicy handlowej, identyfikacja roli tego formatu handlowego w rozwoju polskich miast, analiza potencjału ulic handlowych i kluczowych czynników wpływających na ich rozwój oraz przedstawienie strategii największych polskich ośrodków miejskich w zakresie rozwoju ulic handlowych. Analizie poddano Warszawę, Kraków, Łódź, Wrocław, Poznań, Trójmiasto, Szczecin i Katowice. W przypadku każdego z tych miast zbadano, w jaki sposób definiowane są ulice handlowe przez władze miast oraz strategie i działania podejmowane, aby uatrakcyjnić ulice handlowe. Przeprowadzono również inwentaryzację zasobów oraz działających przy ulicach handlowych podmiotów gospodarczych. Kolejnym elementem dopełniającym raport było badanie konsumenckie przeprowadzone na próbie 1900 mieszkańców ww. miast w zakresie percepcji ulicy handlowej oraz oczekiwań i zwyczajów. Tym samym po raz pierwszy temat ten został zbadany w tak szerokim zakresie, co umożliwiło oszacowanie potencjału dla rozwoju ulic handlowych, a co za tym idzie wskazanie możliwości dla nowych marek handlowych, usługowych czy gastronomicznych oraz inwestorów. Wyniki raportu autorzy zaprezentowali podczas targów ReDI w Warszawie, w których uczestniczyło ponad 1300 przedstawicieli branży nieruchomości handlowych z Polski i Europy.


Raport ukazuje, że często podaż powierzchni handlowych przy głównych ulicach handlowych odpowiada podaży dużego centrum handlowego. Pomimo barier, które w Polsce hamują rozwój tego konceptu ulice w niedalekiej przyszłości mają szansę stać się ciekawą alternatywą dla najemców, którzy stają w obliczu braku wolnej powierzchni w śródmiejskich centrach handlowych. Stanowić także mogą alternatywne rozwiązania dla powtarzalnej oferty wielkoformatowych nieruchomości handlowych, a wraz z nimi zaoferować zdecydowanie szerszą propozycję dla polskiego konsumenta.


Źródło: Raport Ulice Handlowe: analiza, strategia, potencjał; SW Research, N=1 900


Zobacz raport: Ulice Handlowe – Analiza, Strategia, Potencjał


Źródło: Walter Herz

05.06.2014


Tagi: ulice handlowe, raport


SPOTKANIA BIZNESOWE

ZAINWESTUJ W KATOWICACH!

foto

GK Mostostal Zabrze oferuje nieruchomość w Katowicach przy ul. Lwowskiej 38...

WROCŁAW - BIURA KLASY A NA SPRZEDAŻ

foto

Na sprzedaż nowoczesne biura klasy A w nowopowstającym biurowcu SQ Business...

PLATFORMA ZAKUPOWA - ZOBACZ I SKORZYSTAJ!

giełda

Łączymy sprzedających i kupujących na wspólnej...

KOWR WE WROCŁAWIU - NOWE OFERTY!

KOWR O/Wrocław prezentuje nieruchomości zabytkowe i grunty inwestycyjne, na które...

WROCŁAWSKIE CENTRUM LOGISTYCZNE

WCL oferuje do wynajęcia obiekt magazynowy o pow. 1650 m2 z 12 bramami...

KINNARPS - MEBLE

foto

Zapraszamy do warszawskiego showroomu Kinnarps w nowej odsłonie. Zaktualizowana...

ZAINTERESOWANY? WEŹ UDZIAŁ!

foto

Firmy wierzą w swoje biura, na co wskazuje odnotowana w ostatnich dniach liczba zgłoszeń do konkursu...