ReNews.plQBusiness.plKontakt Spotkania biznesowe Polityka cookies Partnerzy Newsletter Reklama O nas
renews.pl
SPOTKANIA BIZNESOWE
 

Jak globalne są sieci handlowe?

Międzynarodowa firma doradcza CBRE, opublikowała raport How Global is the Business of Retail? (Jak globalne są sieci handlowe?), analizujący ruch na rynku detalicznym w 2013 roku. Opracowanie dostarcza szereg interesujących wniosków dot. rynków europejskich oraz światowych.


How Global is the Business of Retail?


Raport z 2014 roku, analizujący ruch na rynku detalicznym w 2013 roku, pokazał, że całkowita aktywność globalnych sieci handlowych na poziomie państw wzrosła o 1,7%. Ponad połowa z nich (51%) jest w tej chwili obecna na wszystkich trzech głównych rynkach światowych: w Amerykach, w Europie, na Bliskim Wschodzie i w Afryce (region EMEA) oraz w regionie Azji i Pacyfiku – niewielki wzrost w stosunku do roku poprzedniego.


W 2013 roku sieci handlowe skupiały się na bardziej dojrzałych rynkach, przy czym za rynki dojrzałe uznano 18 z najpopularniejszych miast – dla porównania, rok wcześniej było ich 14. 83% analizowanych miast odnotowało w ciągu roku pojawienie się przynajmniej jednego nowego uczestnika rynku (81% w roku poprzednim); najpopularniejsze lokalizacje odnotowały 28-procentowy wzrost wskaźnika nowych graczy na rynku.


Na poziomie miast liczba nowych marek wchodzących na rynek wzrosła o 26% w porównaniu do roku poprzedniego, przy rosnącej liczbie podmiotów rozszerzających działalność poza granicami kraju. Wzrosła popularność Paryża, w którym w ciągu roku pojawiło się 50 nowych marek, z czego 10 to marki luksusowe. Paryż skorzystał na otwarciu w 2013 roku trzech nowych galerii handlowych, ale to przede wszystkim najpopularniejsze ulice handlowe przyciągają międzynarodowe marki. Konkurencja między markami luksusowymi na ulicach handlowych jest bardzo silna ze wzglądu na gwałtowny wzrost popytu wśród turystów, szczególnie z Chin.


Francja uplasowała się na pierwszym miejscu na liście najpopularniejszych państw, przed Japonią i Hongkongiem. We Francji odnotowano powrót zaufania do rynku. Paryż stał się punktem startowym dla wielu sieci handlowych. Zaobserwowano najwyższy od dekady wzrost stawek czynszu, co ma związek z dużym zainteresowaniem przedstawicieli globalnych marek oraz ograniczoną dostępnością najbardziej pożądanych powierzchni. Paryż nie był jedyną pożądaną lokalizacją. Sieci handlowe na otwarcie swojego pierwszego sklepu wybierały również 9 innych francuskich miast.


Tokio to drugie miasto najchętniej wybierane przez międzynarodowe sieci handlowe. Liczba nowych uczestników rynku w Tokio w 2013 roku podwoiła się w stosunku do roku poprzedniego (48 podmiotów), co odzwierciedla powrót zaufania do japońskiej gospodarki. Połowa wszystkich nowych uczestników rynku (24 podmioty) pochodzi ze Stanów Zjednoczonych, a kolejne 18 to firmy europejskie. Hongkong i Abu Dhabi znalazły się na trzecim i czwartym miejscu z odpowiednio 43 i 42 nowymi uczestnikami rynku.


Londyn przyciąga zdecydowanie więcej międzynarodowych marek niż inne miasta, w ostatnim roku udało mu się pozyskać kolejnych 31 nowych uczestników rynku. Inne miasta, które znalazły się w pierwszej dziesiątce to Pekin, Moskwa, Szanghaj, Frankfurt, Taipei i Singapur.


Rozwój internetu wpłynął na wzrost znaczenia marki – nie tylko wśród marek luksusowych, ale wśród wszystkich przedstawicieli handlu detalicznego. Konsumenci poszukują zarówno marek aspirujących, tych najdroższych jak i towarów z niższej półki, co generuje popyt na nowe sklepy.


Przypis: na potrzeby badania przyjęto, że rynek dojrzały to miasto, w którym obecne jest 25% lub więcej z 334 sieci handlowych.


Sieci handlowe z obydwu Ameryk mają, jak dotąd, najbardziej globalny charakter. 80% z nich obecne jest w trzech największych regionach, gdzie dla porównania obecność sieci europejskich wynosi 48%, a tych z regionu Azji i Pacyfiku 25%. Dojrzałość rynku amerykańskiego zachęciła sieci handlowe do przekraczania granic kraju, rozszerzania działalności i globalnego rozwoju na nowych rynkach. Sieci handlowe ze Stanów Zjednoczonych wchodzące na rynki w regionie EMEA stanowiły 40% wszystkich ekspansji transgranicznych amerykańskich sieci handlowych. 35% stanowiły wejścia na rynki azjatyckie i tylko 18% przypadło na inne państwa w regionie obu Ameryk.


Sektor marek luksusowych i mody biznesowej miał największy udział wśród nowych marek wchodzących na rynek (24%). 1/3 (32%) wszystkich nowych uczestników na rynku amerykańskim reprezentowała ten właśnie sektor, co bezpośrednio odzwierciedla poprawę amerykańskiej koniunktury. Sektor marek luksusowych i mody biznesowej był bardzo aktywny również na rynkach w regionie EMEA – 24% wszystkich nowych marek na rynku.


Zobacz raport w wersji angielskiej: How Global is the Business of Retail?


Źródło: CBRE

09.06.2014


Tagi: globalny rynek handlowy, raport


SPOTKANIA BIZNESOWE

WROCŁAWSKIE PARKI BIZNESU

foto

Z przyjemnością informujemy, że nasz najemca, firma Talex S.A. oraz zarządzający...

WROCŁAW - BIURA KLASY A NA SPRZEDAŻ

foto

Na sprzedaż nowoczesne biura klasy A w nowopowstającym biurowcu SQ Business...

PLATFORMA ZAKUPOWA - ZOBACZ I SKORZYSTAJ!

giełda

Łączymy sprzedających i kupujących na wspólnej...

WROCŁAWSKIE CENTRUM LOGISTYCZNE

WCL oferuje do wynajęcia obiekt magazynowy o pow. 1650 m2 z 12 bramami...

KINNARPS - MEBLE

foto

Kinnarps Polska uruchamia wyprzedaż mebli biurowych poprzez sklep internetowy...