ReNews.plQBusiness.plKontakt Spotkania biznesowe Polityka cookies Partnerzy Newsletter Reklama O nas
renews.pl
SPOTKANIA BIZNESOWE
 

Centra handlowe w Warszawie - I połowa 2014

W aglomeracji warszawskiej działają obecnie 43 centra handlowe o łącznej powierzchni 1,4 mln. mkw. GLA. Nasycenie powierzchnią handlową wynosi 568 mkw. na 1 tys. mieszkańców i wbrew pozorom nie jest najwyższe w kraju. Stolicę przegania w tym względzie Wrocław i Poznań (powyżej 750 mkw.) oraz Trójmiasto (677 mkw.). Współczynnik pustostanów w Warszawie należy natomiast do najniższych w kraju i wynosi 1,8% – wynika z publikacji Colliers International „Centra handlowe w Warszawie I poł. 2014”.


Centra handlowe w Warszawie - I połowa 2014


– Aglomeracja warszawska jest największym i najbardziej konkurencyjnym rynkiem handlowym w Polsce. Formaty centrów handlowych i ich oferta są bardzo zróżnicowane. W aglomeracji działa 36 tradycyjnych centrów handlowych, 4 parki handlowe oraz 3 centra wyprzedażowe. Jako, że ostatnie pełnowymiarowe centrum handlowe zostało oddane w Warszawie w 2007 roku (Złote Tarasy) istnieje silne zapotrzebowanie na nową powierzchnię handlową. Lokale w centrach handlowych dobrej jakości cieszą się dużym zainteresowaniem najemców, przez co są trudno dostępne. Nowa fala podaży spodziewana jest jednak dopiero po roku 2016, gdy zrealizowane zostaną obiekty handlowe, między innymi, na Ursynowie, Białołęce i w Wilanowie. – mówi Katarzyna Michnikowska, starszy analityk w Dziale Doradztwa i Badań Rynku w Colliers International.


Główną grupę najemców istniejących centrów handlowych aglomeracji warszawskiej stanowią firmy z sektora mody (26 proc.) i usług (12 proc.). Największą ilość sklepów posiada sieć salonów prasowych Inmedio oraz punkty operatorów GSM. Najczęściej spotykane marki odzieżowe w warszawskich centrach handlowych to między innymi: Reserved, Triumph, Orsay, Ecco, CCC, Deichmann, Apart, Empik, Sephora, Yves Rocher. Warszawski rynek centrów handlowych zaczął rozwijać się od połowy lat 90-tych. Rozpoznawalne w stolicy centra to m.in. Arkadia, Złote Tarasy, Galeria Mokotów, Blue City oraz podmiejskie kompleksy handlowe Janki i Targówek. 50% obiektów handlowych w Warszawie stanowią obiekty bardzo duże (powyżej 50 tys. mkw.), 21 % to obiekty duże (31 tys. – 50 tys. mkw.), a 29 % to średnie (15 tys. – 30 tys. mkw.) i małe (poniżej 15 tys. mkw.). Aktualnie w fazie realizacji są centra handlowe takie, jak: Galeria Północna, Galeria Wilanów, Galeria Kabaty, Ferio Wawer oraz Sienna Towers (obiekt o funkcjach biurowo - handlowych).


Zobacz raport Colliers International: Centra handlowe w Warszawie - I połowa 2014


Źródło: Colliers International

29.07.2014


Tagi: nieruchomości przemysłowe, magazyny, raport


WROCŁAWSKIE PARKI BIZNESU

foto

Znamy już najpiękniejsze obiekty architektoniczne Wrocławia oddane do użytku w 2017 roku...

WROCŁAW - BIURA KLASY A NA SPRZEDAŻ

foto

Na sprzedaż nowoczesne biura klasy A w nowopowstającym biurowcu SQ Business...

PLATFORMA ZAKUPOWA - ZOBACZ I SKORZYSTAJ!

giełda

Łączymy sprzedających i kupujących na wspólnej...

KOWR WE WROCŁAWIU - NOWE OFERTY!

KOWR O/Wrocław prezentuje nieruchomości zabytkowe i grunty inwestycyjne, na które...

WROCŁAWSKIE CENTRUM LOGISTYCZNE

WCL oferuje do wynajęcia obiekt magazynowy o pow. 1650 m2 z 12 bramami...

KINNARPS - MEBLE

foto

Kinnarps Polska uruchamia wyprzedaż mebli biurowych poprzez sklep internetowy...

ZAINTERESOWANY? WEŹ UDZIAŁ!

foto

Firmy wierzą w swoje biura, na co wskazuje odnotowana w ostatnich dniach liczba zgłoszeń do konkursu...