ReNews.plQBusiness.plKontakt Spotkania biznesowe Polityka cookies Polityka prywatności Newsletter Reklama O nas
renews.pl
SPOTKANIA BIZNESOWE
 

Dalsza polaryzacja rynku centrów handlowych. Wyścig technologiczny w branży modowej

wykres


Z raportu Retail Institute wynika, że trzeci kwartał nie przyniósł znaczących zmian trendu odwiedzalności centrów handlowych. Nadal najwięcej klientów tracą centra bardzo małe i małe (do 19 999 m. kw. pow. najmu) oraz średnie (od 20 000 do 40 000 m. kw. pow. najmu). Centra duże i bardzo duże (ponad 40 000 m.kw. pow. najmu) osiągają natomiast stabilne wzrosty potwierdzając tym samym postawioną przez Retail Institute tezę o postępującej polaryzacji rynku i dominacji tych obiektów na rynkach lokalnych.


W tym samym czasie obroty sieci handlowych prowadzących działalność w centrach handlowych mających powyżej 20 000 m.kw. pow. najmu, poza nielicznymi wyjątkami, były na plusie. Spadki obrotów wynikające z ograniczonej liczby odwiedzin, zgodnie z przewidywaniami, odnotowały centra małe i bardzo małe.


W branży modowej trwa wyścig technologiczny. W III kw. br. CCC uruchomiła asystenta głosowego Google, przez którego można wybrać markę butów, ich kolor i rozmiar. Coraz więcej spółek wdraża również technologię RFID. Ekologia i zero waste to nurt, który coraz istotniej wpływa na modele biznesowe branży. Adidas rusza z nowym programem wymiany ubrań, we współpracy z brytyjskim start-up’em Stuffstr, dzięki któremu klienci będą mogli zwracać stare i nieużywane już ubrania w zamian za vouchery na zakupy. Z kolei H&M przejęła udziały za 4,6 mln euro w Sellpy - startupie, który sprzedaje w sieci używane ubrania. Coraz więcej firm ogłasza politykę ekologiczną. Polskie podmioty nie pozostają na tym polu w tyle - LPP jako pierwsza polska firma przystąpiła do globalnej inicjatywy na rzecz gospodarki obiegu zamkniętego w zakresie zarządzania plastikiem - New Plastics Economy Global Commitment. Spółka zobowiązała się, że do końca 2025 r. będzie wykorzystywać tylko te plastikowe opakowania, które poddają się w całości recyklingowi lub kompostowaniu. Jednocześnie LPP zwiększa liczbę sklepów w których klienci będą mogli oddać używaną odzież. Od września br. kontenery pojawią się w 30 salonach marek House oraz Mohito.


Bardzo wyraźny jest również trend redefinicji nowych konceptów salonów – firmy poszukują rozwiązań zarówno w samym układzie asortymentu jak i technologicznych, by przyciągnąć klienta i zaoferować mu nowe korzyści.


Źródło: Retail Institute

09.12.2019


Tagi: centra handlowe, branża modowa, nowe technologie


SPOTKANIA BIZNESOWE

ZARZĄDZANIE ZADANIAMI - APLIKACJA

giełda

PlanRadar wchodzi na polski rynek. Aplikacja pozwala na zdalne, a jednocześnie...

BIK PARK WROCŁAW I

giełda

Najnowsza inwestycja Biura Inwestycji Kapitałowych wchodzi w ostatni etap realizacji...

WROCŁAWSKIE PARKI BIZNESU

giełda

Coraz intensywniejsza rozbudowa miast, potrzeba bezproblemowego...

NIERUCHOMOŚCI - FIRMA DORADCZA

giełda

Na stronie Industrial.pl ­udostępniono pierwszy w Polsce Kalkulator Specjalnych Stref...


giełda

Cushman & Wakefield (NYSE: CWK) jest wiodącą na świecie firmą doradczą świadczącą usługi na rynku nieruchomości...

WROCŁAWSKIE CENTRUM LOGISTYCZNE

Wrocławskie Centrum Logistyczne oferuje do wynajęcia powierzchnie magazynowe...


KINNARPS - MEBLE

foto

Zadanie, które Galderma Polska powierzyła firmie Kinnarps dotyczyło zaprojektowania...