ReNews.plQBusiness.plKontakt Spotkania biznesowe Polityka cookies Polityka prywatności Newsletter Reklama O nas
renews.pl
SPOTKANIA BIZNESOWE
 

EPP podsumowuje pierwsze półrocze 2021 roku

wykres


Obroty najemców w obiektach handlowych należących do EPP, największego właściciela centrów handlowych w Polsce, powróciły do wyników osiąganych przed pandemią. W miesiącach bez lockdownów (luty, maj-lipiec 2021 r.) były średnio o 4% wyższe w porównaniu do poziomów z 2019 r. Jednocześnie stabilnie rosła odwiedzalność obiektów – w ostatnich dwóch miesiącach (lipiec i sierpień) footfall osiągnął poziom 84% wyników sprzed dwóch lat. Dane te są potwierdzeniem optymistycznych nastrojów konsumenckich oraz przywiązania do zakupów stacjonarnych w centrach handlowych. Pokazują jednocześnie, że klienci mają dziś sprecyzowane cele zakupowe, a ich zakupy skutkują wyższymi paragonami.


Obroty najemców powróciły do poziomów sprzed pandemii


Dane z obiektów EPP w kolejnych miesiącach po zniesieniu restrykcji w handlu potwierdzają trend powrotu Polaków do zakupów stacjonarnych. Zmiana nawyków konsumenckich i nastawienie na bardziej celowe zakupy skutkuje wyższą konwersją niż przed pandemią. Obroty najemców za maj i czerwiec br. kształtowały się na poziomie odpowiednio 112% i 98% wyniku z 2019 r., przy odwiedzalności wynoszącej 78% i 80%. W lipcu 2021 r. obroty były na poziomie 102% tych sprzed dwóch lat, przy odwiedzalności sięgającej 84%. Najwyższe wzrosty obrotów w lipcu br., w porównaniu do 2019 r., odnotowano w kategoriach: wyposażenie i akcesoria domowe (+9%), artykuły specjalistyczne takie jak np. biżuteria, artykuły dla zwierząt, czy sprzęt sportowy (+7%), odzież i akcesoria (+5%) oraz zdrowe i uroda (+3%). Stabilna odwiedzalność przy jednocześnie wysokich obrotach w ostatnich miesiącach pokazują, że centra handlowe pozostają dla Polaków ważnym miejscem robienia zakupów. Potwierdza to również wskaźnik penetracji e-commerce, który po ponownym otwarciu sklepów spadł z poziomu 9,8% w pierwszym miesiącu br. do 7,4% w lipcu 2021 r.


– Branża handlowa mocno odczuła skutki pandemii oraz dwukrotną ustawową interwencję w umowy najmu powierzchni w centrach handlowych w okresie lockdownów. Ta ingerencja jest tym bardziej niezrozumiała, że centra handlowe pozostały atrakcyjnym kanałem sprzedaży i źródłem obrotów firm handlowych. Potwierdza to sprzedaż naszych najemców, już teraz przewyższająca nieznacznie wyniki sprzed pandemii. Wszystko to, w połączeniu z wysoką odwiedzalnością centrów handlowych i dobrą sytuacją gospodarczą kraju, pozwala patrzeć na przyszłość firm handlowych z optymizmem. Wierzymy, że większość z nich sprawnie odbuduje swoją pozycję finansową, a następnie wesprze w tym samym właścicieli centrów handlowych. Potrzebujemy teraz spokoju i możliwości działania bez zakłóceń w postaci kolejnych lockdownów, aby systematycznie zwiększać obroty i poprawiać nastroje w branży – powiedział Tomasz Trzósło, prezes EPP.


Wysokie zainteresowanie najemców powierzchnią w centrach handlowych


Obecnie 100% najemców może już funkcjonować w centrach handlowych EPP w wysokim standardzie sanitarnym, a wskaźnik najmu powierzchni utrzymuje się na stabilnym poziomie 95,4%. Jednocześnie EPP obserwuje niesłabnący popyt na powierzchnię ze strony najemców, co świadczy o atrakcyjności aktywów spółki i zaufaniu marek do rynku handlowego w stacjonarnym wydaniu.


Od początku roku w obiektach EPP podpisano ponad 200 umów najmu na blisko 70 tys. mkw. W szczecińskim Galaxy i włocławskiej Wzorcowni ruszyły salony HalfPrice – nowej sieci handlowej z najlepszymi markami i cenami w koncepcie off-price. W obszarze elektroniki i multimediów ofertę centrów EPP powiększyły autoryzowany salon iSpot (Galaxy) i Xiaomi Store (Galeria Echo). Z kolei modowe marki otworzyły nowe salony w szczecińskim Galaxy (Tezenis i Intimissimi) i w Parku Handlowym Zakopianka w Krakowie (BIG STAR). Wśród nowych najemców z innych sektorów znalazły się m.in.: drogeria Hebe (Galeria Olimpia), KODANO (King Cross Marcelin) i Empik (Galeria Veneda). Wraz z uruchomieniem rozrywki i gastronomii, nowości w tym obszarze zaoferowała Galeria Młociny, otwierając galerię sztuki ToTuart, Strefę Rozrywki i koncept kulinarny Tel Aviv. Nowe lokale gastronomiczne ruszyły też w Galerii Sudeckiej (Planeta Burgera), w Galerii Amber w Kaliszu (Soya Sushi) i w Parku Handlowym Zakopianka w Krakowie (Tigon Asian Cuisine).


Szczepienia jako remedium na pandemię


EPP aktywnie wspiera realizację ogólnopolskiego programu szczepień przeciw COVID-19, uruchamiając kolejne punkty szczepień w swoich obiektach na terenie całego kraju. W punktach zlokalizowanych w centrach handlowych spółki (Pasaż Grunwaldzki we Wrocławiu, Galaxy w Szczecinie, Galeria Młociny w Warszawie, Wzorcownia we Włocławku, King Cross Marcelin w Poznaniu i Galeria Echo w Kielcach) zaszczepiło się już 20 tys. osób, a w planach jest uruchomienie kolejnych lokalizacji. Spółka udostępnia ponadto nieodpłatnie 160 nośników reklamowych w swoich obiektach na potrzeby kampanii zachęcającej do szczepień.


EPP cały czas promuje także bezpieczne i odpowiedzialne zachowanie podczas zakupów w swoich obiektach handlowych. Ciesząca się popularnością branżowa inicjatywa nakładania maseczek ochronnych na twarze manekinów w witrynach sklepowych wystartowała po raz pierwszy w Galerii Echo w Kielcach. Pomysł, który wypromowała Polska Rada Centrów Handlowych, uzyskał patronat Ministra Zdrowia, a małe i duże sklepy w całej Polsce coraz chętniej przyłączają się do akcji. Centra handlowe zarządzane przez EPP również włączyły się w tę inicjatywę.


Źródło: EPP

15.09.2021


Tagi: centra handlowe, najemcy, obroty


CENTRUM LOGISTYCZNE MOUNTPARK WROCŁAW

foto

Mountpark Logistics rozpoczął inwestycję Mountpark Wrocław...

NIERUCHOMOŚCI KOMERCYJNE - AGENCJA DORADCZA

giełda

Corees Polska o agencja specjalizująca się w obsłudze rynku nieruchomości komercyjnych. W spektrum...

BIK PARK WROCŁAW I

foto

BIK rozpoczęło II etap budowy parku logistycznego BIK Park Wrocław. Inwestycja...

WROCŁAWSKIE PARKI BIZNESU

foto

Wrocławski Park Biznesu przy ul. Bierutowskiej uzyskał unikalny kompleks technologiczny...

WROCŁAWSKIE CENTRUM LOGISTYCZNE

Wrocławskie Centrum Logistyczne oferuje do wynajęcia powierzchnie magazynowe...


KINNARPS - MEBLE

foto

Operator płatności Tpay to polska dynamiczna firma z branży fintechowej, która w nowej siedzibie...

ZARZĄDZANIE ZADANIAMI - APLIKACJA PLAN RADAR

MAGAZYNY, BIURA, GRUNTY - FIRMA DORADCZA

giełda

Polska firma AXI IMMO Group od 11 lat dostarcza zintegrowane rozwiązania na rynku nieruchomości komercyjnych...