ReNews.plQBusiness.plKontakt Spotkania biznesowe Polityka cookies Partnerzy Newsletter Reklama O nas
renews.pl
SPOTKANIA BIZNESOWE
 

O NAS

OFERTA

NEWSLETTER

SPOTKANIA

KONTAKT

Partnerzy:
WCL

Nowe centra handlowe, nowe marki w Warszawie

Całkowita podaż nowoczesnej powierzchni handlowej w Aglomeracji Warszawskiej wyniosła na koniec III kw. 1,62 mln mkw., z czego 69% przypadało na centra handlowe. Poziom nasycenia powierzchnią w centrach handlowych sięga 436 mkw. na 1000 mieszkańców, mniej niż m.in. w Poznaniu, Wrocławiu, Trójmieście czy Łodzi.


- Widzimy rosnącą aktywność deweloperów powierzchni handlowych w Warszawie i okolicach. W samym III kw. podaż w stolicy wzrosła o 31 000 mkw. w takich obiektach jak Royal Wilanów oraz rozbudowa projektów Wola Park i Factory Ursus. Już w IV kw. w Warszawie do użytku oddano MODO Domy Mody we Włochach, Ferio Wawer w Wawrze i Plac Vogla na Wilanowie. Aktualnie w budowie jest 104 000 mkw., z czego największym projektem jest Galeria Północna – najnowsza inwestycja firmy GTC, która powstaje w sercu zielonej Białołęki. Kolejne obiekty w Warszawie znajdują się na różnych etapach planowania - informuje Anna Bartoszewicz-Wnuk, Dyrektor Działu Badań Rynku i Doradztwa w JLL.


Od stycznia 2015 r. rynek nowoczesnych powierzchni handlowych w Aglomeracji Warszawskiej wzbogacił się o ok. 57 100 mkw., a największym ukończonym projektem była rozbudowa Wola Parku.


wykres


Popyt

- Marki wchodzące na polski rynek otwierają sklepy w najbardziej prestiżowych lokalizacjach, a stolica to dla nich wciąż numer jeden. W III kw. 2015 r. kilka nowych międzynarodowych marek otworzyło sklepy w Warszawie: Origins w Galerii Mokotów, Paul w Warsaw Financial Center, Fuddruckers i Dairy Queen w Wola Park. Już w IV kw. decyzję o wejściu do Polski ogłosiło Forever 21, które otworzy swój sklep w Galerii Północnej - wylicza Anna Wysocka, Dyrektor Działu Wynajmu Powierzchni Handlowych w JLL.


Powierzchnie niewynajęte

Poziom pustostanów w nowoczesnych centrach handlowych wynosi obecnie ok. 1,7%, co jest wynikiem dużo niższym niż średnia dla miast powyżej 200 000 mieszkańców (3,1%).


Czynsze

Miesięczne czynsze typu prime za mkw. w najlepszych centrach handlowych wzrosły do 105 - 120 euro. W parkach handlowych stawki najmu kształtują się na poziomie 9-10 euro, a za lokale handlowe przy głównych ulicach trzeba zapłacić 80-90 euro za mkw. miesięcznie.


Źródło: JLL

03.12.2015


Tagi: centra handlowe, Warszawa